tisdag 10 maj 2011

Räknaren...

Hmm undrar hur den här räknaren fungerar på bloggen egentligen. Enligt den så skulle det vara ca: 70 visningar av sidan varje vecka men det finns aldrig några kommentarer? Antingen funkar den inte eller så kommenterar bara Jessi mina inlägg ( tack för det Jessi) :)

Helgen har varit helt underbar. På fredag till lördag tog Petri och jag en lite microsemester. Jag plockade upp honom på Kastrup när han landade där och sedan åkte vi in till Köpenhamn där vi bokat hotell. Av någon anledning så fick vi inte det rum vi beställt utan när vi öppnade dörren till vårt rum så mötte oss detta :)



Det var en stor hall, jättestort badkar, stort sovrum med klädkammare och ett vardagsrum. Jag har aldrig sovit på ett så lyxigt hotellrum så det kändes ju lite extra kul. :) ( vi kollade efter och rummet skulle ha kostat ca: 4500 kr för en natt ) Allt gratis för oss eftersom Petri har bonuspoäng på Scandic :)
efetr incheckning gick vi och strosade på Ströget, åt god mat på en uteservering, shoppade lite och sedan tillbaka till hotellet där vi tog en Irish coffé i baren. mys mys :)
På vår lilla shoppingtur hade vi också handlat champagne och jordgubbar som vi myste i badet med senare på kvällen. Kvällen avslutades med prat i soffan i hotellets badrockar och tofflor :)
Dagen efter var vi i Botaniska trädgården och vandrade runt lite i hamnen. Sedan var det dags för hemfärd. Båda kände vi att vi haft en härlig " semester" som faktiskt var väldigt avkopplande fast den bara var ett dygn. Rekommenderas verkligen till er alla i vår stressiga vardag :)

Söndagen var det tävlingsdag för Jessi och Indi i Markaryd. Det var LA debut så det var extra spännande. Blåste gjorde det i massor tyvärr så i första klassen var han ganska spänd och gick inte så bra. Fick ändå 60 % vilket ju är ok. I andra klassen som var LA:1 hade han slappnat av mer och gick riktigt bra. Blev 65 % och en första plats  :) Härligt !!

Trädgården hanns inte med så mycket i helgen men nedan kommer en bild på mitt tappra plommonträd som älgarna ätit upp i vintras men som trotsar allt och kommer massa blad på i alla fall.
Sedan börjar det bli dags att klippa gräset men man vill ju inte förstöra alla blommorna så det får nog vänta lite till...

Veckan som kommer är fullproppad som vanligt. torsdag blir det sadelkoll av Indis sadel och sedan iväg på en andra intervju på säljjobbet, lördag är det kurs och söndag är det tävling. I helgen kommer också Elin, ska bli kul att träffa henne och hennes fina hundar igen, blir väl i alla fall en fredagsmiddag på fredag.
Sedan har jag ju bestämt att betäcka Malou i alla fall i år så jag hoppas på att köra iväg henne i veckan också så hon hinner hem tills vi ska släppa på bete...vilket påminner mig om att jag måste ringa veterinären och beställa avmaskning...ja det är som vanligt eller hur :) full fart framåt utan bromsar :)
Längtar efter er allihopa och hoppas sommaren kommer innebära många träffar och härligt väder.

8 kommentarer:

Jessica sa...

Det kan ju stämma med besökarna men som sagt alla kommenterar ju inte... ;) Bara lilla jag!! :) Härligt att läsa lite igen även om jag vet det mesta... hihi

Petra sa...

Köpenhamn lät ju helt underbart verkligen! Perfekt med en liten minisemester så här på våren :)
Kram på er!

Mia sa...

Jag kan bara hålla med en kväll borta gav så mkt ny energi! Underbart med lite semester. Det glömde vi prata om sist, Malou! Vilken hingst har du bestämt dig för?
Lycka till på med jobbet!

Elin sa...

Jag är här och tittar ofta, men lovar att skärpa mig med kommentarerna :)
Ja, i helgen kommer jaaag :) Ska bli så mysigt att träffa er alla igen. Vi får passa på att prata lite rally då med! Har dock bara med mig en jycke, då Freja löper och jag inte tänkte göra livet allt för surt för Nookisen ;)
Kram kram!

Micke sa...

Det är klart man är här och tittar lite då och då.

Det behöver inte vara bara dom som känner till bloggen som är i statistiken, det kan även vara folk som zappar runt :)

Hotellet såg jätte fint ut ,förstår att det var skönt att komma ifrån lite.Det är ju inte ofta ni kan göra det.

/Mp

Marita sa...

oj vad roligt med så många kommentarer :) hingst till Malou blev en billig, hade ju egentligen inte råd men han kostar 500 för språng och 2000 på 45 dagar. Det är Warsteiner 946. Inte riktigt min typ men kan bli bra ihop med Malou och har fått bra avkommor...

Malin sa...

Haha jag kommenmretar ibland;) Lite mindre tid över nu bara hehe;) Hinner ju knappt blogga själv.

Underbart hotellrum! Avundsjuk! Blir spa för mig och Micke sen till vintern. Och utan barn;)

Unknown sa...

Här är en till som brukar läsa din blogg. Eftersom vi inte ses så ofta är det jättekul att få reda på vad som händer hos er. Du skriver också mycket bra och levande.
Det var er verkligen väl unt med en lyxig minisemester!