måndag 23 maj 2011

jobbig vecka

Denna vecka har varit jobbig...det har varit väldigt mycket känslor upp och ner.
förra helgen tävlade Indi och Jessi igen och blev etta med 71%. Bästa resultatet hittils och jättekul. andra klassen gick det sämre men mycket berodde nog på att han var ganska trött då så det är ok.
Så här stiliga var dom med rosetten på :)
Blev lite fixande i trädgårn även denna helg och nu blommar allt så fint.

På lördagen hade jag också sista gången kurs för det gänget jag haft nu under våren. Har varit jätteroligt och vi avslutade med stretching. Det har verkligen varit ett härligt gäng som gett också mig en massa nya erfarenheter.

Sedan tog det roliga slut när vi på måndagen fick reda på att lilla Zeben tyvärr fått cancer och måste få somna in. :( :(
Hela veckan har det malt runt i huvet och det är ju inte bara saknaden av Zeben utan också sorgen att inte kunna förskona sina barn och barnbarn från allt hemskt. Har verkligen lidit med dom denna vecka men tyvärr finns det ju inget jag kan göra för att hjälpa. Vi har ju också vaktat Zeben flera gånger och man minns alla hans upptåg och knasigheter. På bilden nedan ligger han och myser i Jessis knä :). Vi tänker på honom nu när han springer på dom gröna ängarna tillsammans med Reggie och Intact och att dom nu tar hand om honom.


R.I.P älskade Zeben

Från elände till något bättre... Betessläpp :) Lyckliga hästar som nu går ute och lyckliga ägare som får sova på helgerna :)


Helgen har sedan rullat på som vanligt. Söndagen skulle jag hinna med att hämta jord med traktorn men det slutade med att jag körde fast traktorn så den står nu och har grävt ner sig en halvmeter och potatisen som jag skulle plantera ligger kvar inne.. då tänkte jag att jag skulle hinna gödsla gräsmattan i alla fall innan regnet men det blåste ju en massa så jag fick all gödsel över mig och mindre del på gräsmattan :( Då gav jag upp och gick in och läste bok istället.

2 kommentarer:

Ellis sa...

Vad tråkigt med traktorn, att det ska krångla när man vill göra nått.
Ja det är väldigt tomt hemma mycket minnen runt om kring.
Man börjar sakta känna sig lite gladare.

Anonym sa...

hur ska ni få upp traktorn?? , med en annan traktor kanske??

Längtar till midsommar , men det kommer bli en tom resa och kännas lite konstigt tror jag.

Saknaden är stor och jag vet inte om jag skulle vilja utsätta mig för något sånt här igen :(

Men som Ellis skriver tiden läker såren sakta,menhan kommer alltid finnas i våra tankar.

/Micke