måndag 30 maj 2011

Tråkigt och roligt

Det härliga betessläppet blev väl inte riktigt så härligt som vi tänkt oss :(
Regnar gör det mest hela tiden och Aragorn har skadat sig i hagen så nu har han boxvila efter en tur till veterinären. 2800 kr fattigare och en ledsen häst senare, får vi nu mocka igen och springa fram och tillbaka till hagen med stackars Malou som får agera sällskapsdam emellanåt så han inte får stå ensam hela dygnet. I morgon kommer hovslagaren så då ska han kolla på hoven som nu är bandagerad. Sedan ska den läggas om och om allt ser bra ut hoppas vi att det går att få på en sko på fredag kanske och sedan ut i hagen igen...

Annars ser den här vecka bra ut så vi hoppas att det inte händer fler tråkigheter.
På onsdag tar Jessi examen så då blir det lite festligt och på torsdag kommer mina små gullungar från Gotland :) !!!! Längtar som en galning :)
På fredag ska Malou kollas och då behöver det hållas många tummar eftersom hon släppte två ägg vid semineringen. Nu hoppas vi på att ett av dom är befruktat och inte som veterinären sa " det brukar vara allt eller inget " . Vi kunde behöva lite tur nu...
Vi hoppas också på att det går att sko Aragorn då så att dom båda kan gå ut i sommarhagen när nu vädret äntligen verkar bli bättre.

På söndag är det tävling i Ljungby och Jessi/ Indi ska rida ett dressyrprogram och en hopptävling ?? kan lova att den hästen inte är en hopphäst men det är bara en bana på 60cm så även han borde klara det. Alla gånger han kommer bort och gör något nytt är ju träning för huvet :)

Ska kanske ta lite om mitt nya jobb också... vet inte om det platsar som tråkigt eller roligt, men jag har i alla fall tackat ja så jag får väl om inte annat göra det bästa av det. Jag kommer att börja den 8 augusti och det handlar om telefonförsäljning av IF:s försäkringar. En del av lönen är fast och en del provision. Som tur är ringer man bara kunder till IF eller såna som har någon anknytning så det är inte lista ur telefonkatalogen :) Borde kanske vara lite lättare då men jag vet inte om jag är nån bra försäljare... :( Ja ja man måste ju ha ett jobb så jag får väl satsa allt jag har :) Tiderna är ganska ok för hundarnas del, kanske sämre för Petris och min. Jobbar må-to 13-21 så det blir ju inga kvällar i veckorna som vi ses på...det är ju tur att det åtminstone blir tre dagars helger :)

Hoppas på att vi får ihop pengar till en resa på semestern så vi kan få lite tid att umgås. Var så härligt i Köpenhamn att bara prata och ha tid för oss, inte tänka på allt som måste göras som det ju alltid blir om man är hemma.

Nästa vecka åker Petri till Stockholm och jag också ett par dagar så det finns mer att se fram emot :), mer om det nästa vecka.

Inga kommentarer: