fredag 9 april 2010

Inget händer

Jag
Har stått stilla på vågen igen. Det har varit påsk , men ändå. Borde väl kunna få fuska en dag.
Men men bara ta nya tag. Har tittat runt lite på http://www.iform.se/ och där finns mycket intressant. Kul att göra promenadrundorna på kartan och få se hur långt man verkligen går och hur många kalorier man gör av med. Hadde faktiskt underskattat mig själv och det visar sig att jag går längre än jag trodde. Bara hem till Jessi o stallet blir det 2 km :) finns många bra recept och tips också med antal kalorier mm redovisat.

På hästsidan är det inget nytt. Varit och tittat på en unghäst (som var söt men kanske för lugn). Man är ju aldrig nöjd...jag vill ha en lugn häst men inte en som ser helt lobotomerad ut och bara står och hänger.. inte normalt för en ettåring .
Sen var vi och tittade på ett tips som var en Irish sporthorse men det var heller inget. Går så mycket tid och jag vill ju släpa med Jessi så det känns ju lite elakt när jag slösar en hel dag av hennes tid dessutom på hästar som inte ger något. Har fått ett telofonnummer på en i närheten av hovslagaren idag så jag ska testa och ringa dit så får vi se.
Så här såg ettåringen ut...





Aggi
På söndag börjar äntligen vår efterlängtade Rallylydnadskurs. visserligen utan hund denna första gång men ändå. nu ska det bli andra bullar (träningsbullar) för Aggi, med andra ord massor av korv och köttbullar så hon kommer väl lagom bli tjock till utställningen 1 maj igen så vi kan få höra återigen att hon är för fet :)
Hoppas bara jag kan få någon att jobba på tävlingen nästa söndag bara annars kommer jag missa andra gången redan och det är ju inte så kul. Ser dock inte så ljust ut just nu.



Inga kommentarer: