onsdag 24 mars 2010

Nya tag

Jag
Tack gotland för peppning, nu tar jag nya tag, eller rättare sagt fortsätter ung som förut. Har försökt blunda lite för vågen och koncentrera mig på att jag faktiskt känner mig starkare och att byxorna sitter lösare.... o så vips har jag gått ner 2 kg :) Härligt Härligt. Har lagt på lite mer vikter på gymet nu så det går framåt där med. Längtar efter att kunna promenera lite mer ordentligt nu när snön är borta så jag ska investera i ett par ordentliga promenad skor.
Beach 2010 här kommer gamla morsan :)

Den mesta snön är nu borta hemma men det är så klart en stor hög utanför dörren där vi ska bygga trappor. Vi ska börja skotta bort den, förhoppningsvis hinner vi till helgen. Sedan hoppas jag vår privata snickare kanske kan komma med lite instruktioner om hur vi ska göra :)

Aggi
Nu börjar paddocken titta fram under snön så att så fort den torkar upp lite så kan vi börja träna där. Hade hoppats att hinna med att få lite ordning på henne innan Rallylydnadskursen börjar men fick besked att den förmodligen börjar i början på april så det är inte så mycket tid.

Ska bli jättekul att gå den och jag tror att det verkligen är något som Aggi kan gilla.

I går köpte jag en ny leksak till hundarna. Det är en rund platta av plast med små lock som ser ut som hundben (eller ska likna) under dom lägger man godis och sedan är det bara att sätta igång. Thea var först och hon körde sin vanliga stil som är bulldoservarianten... mosa och kasta runt så kommer nog godiset ut :)

Aggi är ju lite mer försiktig så hon var jätteduktig och tog varje "ben" med munnen och flyttade bort det så hon fick godisen under. Hon är såklart bäst min lilla vovve (Petri läser inte min blogg så skvallra inte)


2 kommentarer:

Elin sa...

Härligt att det går framåt med träningen! :-) Duktig du är!
Den där aktiveringsbrädan har jag också, mina tjejer kör också lite bulldozervariant tyvärr haha.
Roligt att ni ska gå rallylydnad - har hört att det ska vara väldigt roligt. Vi kör på med den "vanliga" lydnaden vi, jag o Freja... :-) Till sommaren kommer vi o hälsar på o då får vi träna ihop!
Stor kram!

Mia sa...

Åh va kul!! Nu går det åt rätt håll!! Ja visst är det underbart att man ser marken! Och snart är det ljust så jag kan ut och springa när ungarna sover.
Kram på dig!