torsdag 15 april 2010

Stort beslut

Jag - Aragon
hmm nu har jag tagit det stora beslutet att bli med häst igen :). I går var vi och tittade på en svart valack som är 7 år. Han har inte gjort så mycket mer än gått i hagen men han var snäll, kelig och verkade ganska lugn. Blev lite glad och sprallig när Jessi longerade men det kanske man kan få bli om man äntligen får röra på sig. Både Jessi och jag funderade mycket på vägen hem. Vi tyckte om honom väldigt mycket båda två men man har ju ingen aning om hurdan han kommer att vara vid ridning mm. Men vi bestämde oss för att chansa eftersom han var relativt billig. Vi kommer att rida in honom i sommar och om det visar sig att han inte passar mig så får vi helt enkelt sälja igen (om vi klarar det ).

vi hoppas på att kunna hämta honom nästa vecka... om jag får in honom i transporten. Han är ganska kraftig och nu också ganska tjock så frågan är om mellanväggen kan vara kvar eller inte och då har jag ingen bom där bak vilket inte är så kul med en häst som inte åkt transport på 5 år... ?
Han har i alla fall en sån där mule som Sam har. Petri har önskat sig en sån mule att gå och "peta" på :)


Aggi
Nu har vi varit på första Rally-lydnaden.. Både att träna och att eventuellt tävla i rally-lydnad verkar jättekul och kan nog passa oss ganska bra. tyvärr verkar hon som har det inte lika rolig och det var ganska tjatigt första gången. Vi var ju utan hundar och gick igenom skyltarna ca : 100 ggr. Det var som Malin sa "till och med John hade fattat vid det här laget" :)

Men men vi ska försöka vara lite positiva och träna på för det är nog ganska kul ändå. Det finns en hemsida man kan gå in på om man vill läsa om hur det går till och det är http://www.rally-lydnad.se/

Lite kort går det ut på att man har en bana med olika skyltar som talar om vad man ska göra tex stt vid en skylt, gå höger mm. Den stora skillnade mot vanlig lydnad är att det inte är så "strikt". Man får locka och prata med hunden medan man går :)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Det kommer bli såå bra, jag känner det på mig;)

Mia sa...

Va roligt att få ny pålle i stallet! Det går säkert galant att rida in honom.

Malin sa...

Han får nog plats;) Tähti fick ju plats;) Hahaha. Ses på söndag!

Jag har bytt hundar till Diezel då det blir för enkelt för Nick;)

Elin sa...

Sicken snygging! :-) Kommer säkert att gå strålande Marita! Ska bli spännande att se honom.