måndag 11 april 2011

Våren är här

Nu känns det som våren äntligen har kommit. I helgen har vi haft varmt och sol. På lördagen var det ganska blåsigt men ändå varmt. Jessi o Pontus har varit i Stockholm så vi har varit hundvakt. Är inte så jättekul med en hanhund när man har en löptik i huset men det har gått bra ändå. Under lördagen blev hela vår åker uppeldad och Sunnertorpa hade besök av brandkåren. Det var en inte så smart granne som satte igång att elda under blåsten. När vi åkte till stallet Petri och jag hade han precis tänt och då sa vi det där var väl inte så smart i blåsten. Två timmar senare när jag körde förbi på vägen hem stod brankår och polis där och hela åkern ca: 4-5 hektar var helt svartbränd. Brandkåren stod och sprutade vatten på husen intill som klarade sig som genom ett under...En bra sak med det hela är väl att det kommer att växa finfint hö där i år :)
så ni ser vad det händer i lilla Sunnertorpa.
Fiberkabeln är nu nedgrävd så det är bara att vänta på inkoppling som sker någon gång under sommaren, sen har vi snabb internet, telefon och tv. Kommer bli härligt.
På söndagen åkte Petri till finland så då blev jag själv och tog en liten promenad för att leta lite vårtecken. detta var vad jag hittade...

Soltrött hund på altanen

Syrenerna börjar slå ut.

Gympaskor ut i skogen (fast jag blev lite blöt)

Krokusar

Jessis fina snödroppar
Aragorn har varit blandad i helgen. På lördagen var han värd sin vikt i guld och på söndagen färdig för slakt :) men men så är det det går i alla fall framåt och om jag ser ett år tillbaka så har det hänt massor.

Vårt lilla GI program har vi nu kört i 5 veckor och det går hyfsat bra. Mår egentligen ganska bra på den här maten och blodsockret ligger konstant så man får inte så mycket svängningar vilket gör att man klarar hungern bättre. Petri börjar yra om öl och köttfärssås med spaggetti och jag är mest sugen på ett glas vin ute i solen och såklart bröööd !! :)
Men 5 veckor---5 kg känns ju ganska bra så vi kommer nog att fortsätta så här även när det är slut men kanske lyxa till det lite på helgen.

2 kommentarer:

Mia sa...

Vilken dramatik ni haft! Ni kämpar på bra, kul att det ger resultat. Visst känns allt lite bättre när solen tittar fram.
Stor kram till er!

christer sa...

ni kan ju prova fettmetoden det har funkat för några jag känner men det är ingen livsstil så jag skulle gå tillbaka till gi igen efter