fredag 28 januari 2011

Snart februari

Hua vad tiden går. Man hinner ju knappt springa efter. Nu är vi snart inne i februari men forfarande är det kallt och isigt. Nu har vi inte ridit på tre veckor och är så hiiimmmla ridsugna :)
Som tur är finns det ju annat man kan göra, som tex ta långa promenader med hundarna. Aggi är nu inne på sin andra pc kur och vi hoppas att den gör susen så hon snart är frisk. Fast så himla pigg och glad som hon är så kan man ju undra hur tokig hon ska bli när hon inte är sjuk...
Thea har nu löpt i över tre veckor så det har blivit att hålla sig ifrån J&P så att inte Nokisen blir galen.

Idag har jag jobbat hemma och det var skönt för det var ett tag sedan. Bantningen går framåt..förra veckan vann jag men nu kommer det nog bli svårt denna vecka så är lite inställd på att förlora.
Passade på att göra lite "bantningsgodis" och innan jag avslöjar vad det är och alla tänker "det där var väl inget bantningsgodis" så ska jag förklara hur det funkar. Det viktigaste för mig när jag bantar det är att hålla koll på hur många kalorier jag får i mig. Det värsta som kan hända är alltså att jag får ett vansinnigt godissug och så vräääker jag i mig frukt, choklad och nötter utan att vet vad det blir i kaloriintag. Därför har jag gjort chokladbollar. Dom har en massa fördelar faktiskt :), för det första så kan man lätt räkna ut hur många kalorier en sån innehåller eftersom man vet exakt vad som är i, sedan är dom så sliskiga så man får stopp på godissuget med bara en boll och en av mina bollar innehåller 100 kalorier. Det är faktiskt mindre än en banan (fast inte lika nyttigt ju). :)
Dessutom har jag ett supergott recept på choklad bollar som jag härmed delar med mig så ni andra också kan bli lite "smalare" :)

http://www.recept.nu/1.17096/per_morberg/efterratter_godis/agg_mejeri/chokladbollar

Vassego ! :)

Inga kommentarer: