torsdag 20 januari 2011

nytt år

Nu är alla helgerna över och vi har hunnit börja på det nya året. Det var så roligt att ha alla här så det har varit lite deppigt, men nu så känns det som det börjar bli lite piggare igen :)
Jessi och jag bantar...ingen nyhet, jag vet men den här gången tävlar vi om vem som gått ner mest på en vecka. Första veckan förlorade jag stort så nu kämpar jag för att ta revanch. Den som förlorar måste lägga 50 kr i en burk och den som gått ner mest efter 20 veckor vinner pengarna. Har en känsla av att det inte blir jag, men det unnar jag Jessi. Kommer bli en tusenlapp i burken tills dess i alla fall.

Vädret har inte varit kul :( Massa is överallt och det har inte blivit någon ridning för det finns ingenstans att rida och transporten går inte att få ut i isbanan... Vi har försökt promenera lite mer med hundarna nu istället och sen har jag kommit igång på gymmet igen. Just idag känns alla muskler som trasor efter en långpromenad igår och ett gympass på lunchen.
Kommer bli en del träning av huvet också nu när man ska komma ihåg alla som fyller år mm under de kommande månaderna :) Ser ni något jag missat eller har fel så säg till. Börjar ju bli lite till åren nu vet ni så minnet kanske sviker :)

23 januari Ebba - paket ivägskickat igår
1 februari  Jocke 
12 februari namngivning Allan - Present beställd
13 februari Wille  -
13 februari Petri - Present beställd
18 februari Christer
28 februari Pontus
31 mars Mia
25 april Petra

Alla tips och förslag och önskelistor mottages med tacksamhet. Februari blir tufft, men vi hoppas på att åka upp till Stockholm på Allans dag och samtidigt gratta Jocke och Wille och till Gotland i början på mars.
Nu får vi försöka njuta av dagarna och inte bara längta till sommaren (glömmer det ibland), det händer ju faktiskt en massa roligt hela tiden :)

3 kommentarer:

Mia sa...

Om man får önska så tror jag att vi önskar oss en sån wokpanna Micke o Ellis fick av dig.
Kramar från oss

Petra sa...

Du ska verkligen inte köpa något men vi har börjat samla på porslinet matteus...
kram från oss

Elin sa...

Hej! Det ska bli jätteroligt att köra igång med rallyn, så visst kommer jag ner till er för en helkörare i sommar :-)