fredag 12 november 2010

Stressigt värre

Hu vilken vecka detta varit.. Jag har alltid tänkt att när alla barn flyttat hemifrån och det bara är Petri och Jag så kommer jag att ha så gott om tid !!! ??? Men så verkar det inte fungera. Tydligen skaffar man sig mer andra saker istället :)
Den här veckan har Petri dessutom varit bortrest så det är värre än vanligt. Så vad har jag då gjort hela veckan... En dag såg ut såhär, jobba, hemma till 17.30, ner och slänga på en brasa, ut på promenad med hundarna, fixa tvätten, kolla brasan, plocka ur diskmaskinen, vattna blommorna, dammsuga, hungriga hundar och hungrig Marita så jag hällde upp mat till hundarna och skulle precis sätta in lite mat till mig i micron.... vad händer ? Tallriken fullkomligt hoppar ur handen, landar på kanten till diskbänken och köttgryta med tallrikskross skvätter över hela köket, in i alla skrymslen och två ivriga hundar försöker komma åt det gottiga. Man vill ju helst gå och gömma sig men det går ju inte för då äter hundarna skärvor så det var bara att slänga ut hundarna och skura köket.
Apropå slänga ut hundar... Har ni någon gång försökt släpa ut en Berner som ser MAT på golvet ? Det är inte lätt kan jag lova. :)
30 minuter senare var golvet torkat, hundarna kommit in och fortsatt på sin middag och jag låg på soffan och undrade vad sjutton jag skulle äta nu då.. då ringer Jessi och säger "vad gör du ? " jag svarar att jag ligger på soffan och då säger hon " vad skönt för dig lilla mamma" hmmm hmmm ja det kanske det var.
Efter att ha hämtat krafter, lagat omelett och ätit så var klockan 21.30... ? Vart tog dagen vägen ?


VILD DJUREN
Resten av veckan då ? Ja den såg ut så här varje dag ung. Så jag började fundera på vad man skulle kunna plocka bort för att få mer tid..
Gymmet ? inte bra för då blir det mindre motion
Hundarna ? samma där mindre motion
Hästarna ? samma igen mindre motion
Huset ? fy vad tråkigt att bo i lägenhet
Jobbet ? JAAA, men då blir det inga pengar till det andra roliga så det går inte heller :(

Så jag kämpar på, som alla andra i stressen och säger stackars er som ska hinna med barn också i det hela..
Men men, idag är det bara två veckor kvar tills GLOBENHELGEN när jag ska få träffa alla och gå på globen hela helgen. Kul kul :)

Till helgen har vi KM så då blir det jobb där hela lördagen, sedan kommer Petri hem med sin amerikanska chef och ska ha middag på kvällen. Blir tjälknöl på älg, och ostkaka med hjortronsylt till efterrätt. Lätt att förbereda och ganska svenskt eller hur ?

Jag har en klurig fråga till er... den som kan svaret först vinner en trisslott :)

Vad heter Hjortron på engelska ?

1 kommentar:

mormor sa...

cloudberry=hjortron