måndag 6 december 2010

Påmind

Nu blev jag påmind om bloggen igen. Attsingen att det ska va så svårt att komma ihåg, men oftast när jag har lite tid så har jag inte bilderna som jag vill lägga in... så nu bloggar jag utan bilder.
Var en underbar helg förra helgen i Globen :) Massa hästar, träffa alla, och mysa med god mat. Handlat en massa blev det också.
Sen blev det som alltid när jag varit i Stockholm...FÖRKYLNING, verkar som jag inte tål stockholmsluften. hängig och en massa hosta så när jag gjorde saffransbullar i helgen glömde jag saffranen.. blir ju inga saffransbullar då... så jag knådade in saffranen efter och det är inget bra tips. Blev lite olikfärgade gula bullar som inte alls smakade saffran. Är dock Ebba säkrade och en dubbel sats så ni får äta dom ändå i Jul.
Sedan gjorde jag Julköttbullarna och tänkte att jag steker dom i Ebba margarin ifall det blir kvar till nyår.. men men när jag står där och steker så kommer jag på att jag mitt dumma nöt hällde ju i mjölk i så då bliiir det ju inga Ebbabullar :( Så blir det när man är sjuk.
Idag har jag mått bättre och fått saker fixade i rasande takt. Massa jobb undanfixat och dessutom beställt MJÄRYDSGRIS !!! till jul. Som jag letat efter den skinkan sedan dom la ner affären i Hinneryd. Smakar ju helt underbart mot "vanlig" skinka. Var tvungen att beställa en halv gris för att få köpa skinka med det hade jag ändå tänkt så det blir bra. Ska hämta den i början på julveckan :)
Beställt lagning av transporten har jag också gjort så den ska in på torsdag.
Det tråkiga denna vecka blir Aggis operation :( Är inte kul att lämna henne där när jag vet hur hon är med främmande människor. Ska se om dom kan ge henne lugnande medan jag är kvar så känns det lite bättre.
I morgon blir det också veterinär för då ska Aragorn vaccineras.
Är så himla glad för min lilla Aragorn, var ute på en mysig tur igår med Jessi och Indi och han var pigg som en lite furie men också lika snäll :)
Hoppas att fixa sista julklapparna och sedan se fram emot Jul och Nyår med allahopa. Ska bli så jättejättejättekul :) :)

1 kommentar:

Mia sa...

Tack för en trevlig helg!
Vi äter gärna dina saffransbullar utan saffran! :-)
Hoppas allt går bra med Aggi. Ebba saknar farmor och Aggi!
Men snart ses vi igen!