måndag 7 juni 2010

nu så

Har fått klagomål på mitt bloggande så det är väl bäst att sätta fart. Skulle ta lite bilder och som vanligt glömmer jag kameran hela tiden så jag får skylla på det. Nu kommer här i alla fall lite kort.
Först kommer en bild på min fina morsdagblomma som jag fick av ett av mina barn :) sedan fick jag också lotter av ett annat av mina barn som jag vann 75 kr på :). dom andra fick jag grattis via telefon utav så jag är mycket nöjd med min morsdag

Blommorna som mamma hjälpt mig med både att inhandla och framförallt med planteringshjälp ( annars hade dom nog dött) blommar och är så himla fina. Tack för hjälpen mamma :)




förutom plantering har vi såklart även jobbat med lilla Aragorn som är så jätteduktig. vi har longerat och tömkört och nu har också Jessi börjat rida lite grann. Allt går så himla bra och han verkar hittills väldigt glad och positiv till arbete.





Aragorn och Malou har vi släppt på bete så dom njuter i fulla drag. Malou är ju också konstaterad dräktig så till nästa år hoppas vi på en liten föling efter Figaro.
Aggi och Thea vilar sig mest på vår nya mysiga veranda. fick inga så bra bilder på den men lite på Aggi i alla fall. Verandan njuter vi av för fullt nu när vädret varit så härligt och den är helt perfekt :) Har också bakat mitt allra mest lyckade bröd någonsin faktiskt och det är ur min nya bok jag köpt. Det är en potatislimpa och den blev supergod. Har fryst ner till midsommar så ni alla kan få smaka :)


På bilderna ovan har Aggi tagit både husses filt och keps att mysa med :)


8 kommentarer:

mormor sa...

det ser so fridfullt ut med hästerna i de gröna dom har det skönt även rabatterna blir bra on sodär två år

Jessica sa...

Hehe så duktig du varit mamma!:) det är så roligt att läsa även om jag vet om det mesta, hihi...

Mia sa...

Blir jättefint med rabatterna! Kul att få börja lite med trädgården. Vad har du köpt för ny bok?? Någon som jag missat?? Kram

Malin sa...

Jättefint med blommorna! Och så har du världens sötaste lilla nordis och världens sötaste Hoffe;) Och ÄNTLIGEN har jag fått reda på vad det är för hingst ni lagt på malou;) Har försöt få det ur Jessi i flera månader. Men hennes minne är lika kort som näsan hehe;)

Marita sa...

Mia: Boken har du säkert :) Köpte den på ica och jag tror han heter johan Heed. Degen såg helmysko ut men brödet jäste upp och blev supergott :)
Malin: du skulle frågat mig :)min näsa är längre

Mia sa...

ah är det boken bröd - av Jan Hedh? Eller heter boken något annat? Han har gjort säkert 10 böcker. Han är super duktig men "krånliga" recept.

Marita sa...

Den heter nog bröd tror jag men jag letade ut dom minst krångliga :)

Jessica sa...

Haha ja har faktiskt ganska lång näsa...;)