måndag 14 juni 2010

Bröd

Just nu är jag helt inne i brödbakande. Allt hamnar i frysen så vi har lite olika sorter att smaka på till midsommar (fast dom är kanske inte lika goda när dom varit frysta.) I går gjorde jag ett bröd som det var vitt vin i  och det blev supergott :) :) Massa "hål" i och en spröd krispig skorpa, jag blev faktiskt lite imponerad fast jag bakat det själv eller kanske just därför.
Annars har det inte hänt så mycket... vi har släppt hästarna tillsammans och det går väl hyfsat. Aragorn håller sig till Malou som skyddar honom ( dom är jättegulliga). hon ställer sig mellan Aragorn och Indi hela tiden. Några bett har han ändå fått men inte så farligt.
I fredags fick dom sova inne och nu är vi lite trötta på storm och regn. Vi hoppas nu att solen kommer till midsommar och laddar för det (lite reserver med partytält ska vi nog ändå ha). Annars är det nu full planering på sovplatser, bord, stolar, mat mm mm . Blir en hel del för Jessi denna midsommar men vi får väl hjälpas åt så gott det går. Ska bli så himla superkul. Alla mina barn och barnbarn på en gång LYCKA

5 kommentarer:

Micke sa...

Ja! , och på Onsdag kommer Jag MAMMA! , din favorit son :)

Tror jag i alla fall , jag hör av mig ....

Malin sa...

Och vi galningar från "Boda" kommer oxå;)

Marita sa...

Ja onsdag glömde jag nämna :) klart det blir kul på onsdag också :)(fast alla mina söner är favoritsöner så du är klart en av dom)

Malin: ni är ju mina favoritgalningar från Boda :) Ska bli så kul att hinna se er också

Jessica sa...

Ja mycket blir det men skoj ska det blir.... Jag är iaf din favoritdotter mamma!!:):) hihi

Marita sa...

Jajamensan Jessi det är du :)