måndag 15 februari 2010

Ny häst ?



Nu har jag bestämt mig. Efter att ha läst på och tittat runt på nätet så har jag faktiskt bestämt mig. Min nästa häst kommer att bli en Nordsvensk. Det blir kanske inte i år (fattas lite pengar) men kanske nästa år :)

Under tiden ska jag titta ut en hingst som jag vill ha till pappa... Jag vill helst inte ha en av den allra grövsta sorten men det finns ju ganska många fina att välja på. Planen är att välja ut kanske 3-4 stycken och sedan leta efter avkommor. Risken finns att det blir en unghäst men med en så duktig inridare i familjen och ett förhoppningsvis lugnt kallblod så borde det väl kunna funka. Jag får väl tuffa till mig lite.



6 kommentarer:

Mia sa...

Låter som en underbar ide!! Kommer bli så bra!

Jessica sa...

Det kommer det verkligen bli!!!:)

Malin sa...

Underbart!!!!

Det kommer bli ett litet kallblodsföl nästa år i Ljungby;)

annars kan jag tipsa om att Isvind lämnar så trevliga avkommor!

Marita sa...

Har faktiskt hans son på min hingstönskelista - Isidor

Malin sa...

Bra ger som sagt trygga trevliga avkommor;) Halvblod vet jag inte så mycket om men dessa kallblo har jag forskat lite mer i;)


Hästen som kommer till mig är Fux. Vilka färger har ni hemma på täckerna? Tänkte kolla om Mias är i scandinavium och kolla färger är annars! (men beställa från er).

Marita sa...

tror Jessi har bättre koll men det rutiga bruna och maringblå har vi hemma, det bruna är nog finast på fux