måndag 14 mars 2011

Snart vår

Nu börjar det faktiskt kännas som vår i luften även om det idag är lite mulet ute. Denna vecka har jag hämtat min nya sadel och det var ett riktigt lyft :) Den passar perfekt och Aragorn känns också mjukare att rida med den. Har varit i ridhus två ggr denna vecka och i onsdags lastade Jessi honom själv när vi skulle åka hem. Stärkta av den framgången bestämde vi oss för att prova att köra Indi och Aragorn tillsammans till ridhuset. Det gick faktiskt superbra. Dom var så duktiga både vid lastning och under tiden vi körde ( jag var så nervös att dom skulle börja slåss i transporten).
Vår lilla "kur" har gått bra i veckan. Petri klagade mest i helgen.. saknade sina pinnar och öl :) men annars så har faktiskt maten varit god. Det som varit lite dumt är att det är så vällagad mat :) Den tar tid så på kvällen står vi i köket och lagar både kvällsmat och morgondagens lunch ( kanske inte så genomtänkt) Visserligen kan man byta recept mellan dagarna men det är ändå svårt att få det att funka. Vi har varit hyfsat mätta dom flesta dagarna även om jag känner mig lite matt speciellt när man jobbar i stallet eller rider...
Jag var ju lite skeptisk till hur det skulle funka eftersom man får äta fett ( i mindre mängd) och grädde, men efter en vecka så har jag gått ner 2,3 kg så det verkar funka. :) Saknar mitt bröd dock :(
På torsdag åker jag över till Gotland för att hålla kurs och gosa med mina underbara barnbarn ( några av dom i alla) ska bli härligt. Petri stannar hemma denna gång och jobbar och hugger ved.

1 kommentar:

Mia sa...

Va roligt att det går bra med mat och hästar!!
Ska bli så roligt att få ses i helgen.