söndag 10 februari 2013

Carpe diem

Nu är vi inne i februari och dagarna börjar bli lite längre. Härligt. En massa roliga saker väntar i år och närmast ska jag ta en tripp till stockholm nästa helg. Anledningen är att jag ska träffa tonårsgänget, men ska också försöka hinna med att träffa mina barn.
Annars kan man ju inte bli nog påmind om överskriften....försök att njut och ta vara på varje dag och njut av den i stället för att bara längta till något. Jessi påminde mig om det igår så nu tar jag det vidare till er.
Igår var vi på wildwest och åt god mat. Vi firade både Petri och Pontus födelsedagar i ett och eftersom vi spar nu till bröllopet så fick det bli present nog. Sedan när vi kom hem fick Petri också en present av mig förstås :)
Han har ju önskat sig nya whiskeyglas och helst sådana vi sett på serien mad men. Glasen kallas för Madison avenyer glas och finns förstås inte i Sverige...jag hittade och beställde men de är ju jättestora. Svårt att se det på bilder och jag läste många gånger på kartongen med det står faktiskt att dom är till whisky, fast det ser mer ut som grogg glas :)



Massor av snö har vi fått också men snart kommer nog våren ändå :)



2 kommentarer:

Petra sa...

Glasen serjätte fina ut! Ska bli kul att få se dig i helgen :)

Anonym sa...

Hej! Hoppas du kan hjälpa mig! Jag håller på att leta ihjäl mig efter såna här glas som jag tänkt ge bort i födelsedagspresent. Jag hittar dem dock bara på amerikanska sidor, wine enthusiast som du nämner i ditt inlägg, för superhög tullavgift och frakt, det landar på ca 1100 kr för 4 glas. Hur gjorde du när du beställde och vad fick du betala? Hoppas du kan hjälpa mig - känner mig lite desperat! Vänliga hälsningar/Anita B Johansson
epost: aniblo@hotmail.com
Min blogg: anitabjohansson.blogg.se