torsdag 18 augusti 2011

Semestern är slut :(

Har varit härligt med långsemester i år. Efter att Nattis och Tove åkt hem, så blev det lite jobb hemma med allt som behövde göras. Var skönt att få lite tid till det också. vädret har ju inte varit på sitt bästa humör i år så man har ju inte behövt slösa någon tid på att ligga på stranden :)
Vi åkte i alla fall till Öland för en mini semester och för att hämta Jocke, Petra och Allan som skulle stanna hos oss en av deras semesterveckor. Var jättekul att komma till Öland och vi hann med både en underbar middag, shopping och en rundtur där vi bla. var och tog lite bilder på den plats som giftermålet skulle ha varit på om det inte hade varit ösregn och åska..

Allan vill ha lite hjälp med krypövningarna :)

Sötnosen Allan


Så här skulle bröllopsbilden ha sett ut fast med lite finare kläder förstås :)
Sedan hade vi en mysig vecka tillsammans hemma hos oss även om det hade varit kul med lite mer sol. Allan hann i alla fall bada en dag.
Allan simmar, han kommer nog bli som ebba i badet gissar jag.

Polen köptes in för halva priset på rea. Det kan man ju förstå som sommaren varit men nästa år kanske det kommer någon badsugen igen :)
Ibland var det ju lite sol i alla fall och då passade hästarna på att mysa. För deras del har det nog varit ok sommar med lagom värme och mycket mat.

Sista dagen som Petra och Jocke var kvar så kom också mamma ner. Kul att alla hann med att träffas och sedan hade vi mycket mys och vila som avslutades med en underbar middag på Salt med solnedgång på terassen utanför vid havet.
I väntan på maten

Min, min, min

Solnedgång över havet.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder :))) Kram Carina

Petra sa...

Tack själva för en supermysig vecka! Fina bilder :)

Ellis sa...

Jag tycker oxå att sommaren har saknat solen. Stranden har man besökt alldeles för få gånger.

Micke sa...

Ha ha jag kommer ihåg filmen :-) , med fiskmåsen som sa min,min,min...tror det var Nemo va ?

Mia sa...

Ja jättefina bilder! Underbara sommar. :-)

Anonym sa...

det var en härlig vecka :)