torsdag 5 augusti 2010

Länge sedan

Nu har det gått nästan en månad igen. Får skylla på det fina vädret och att jag skulle lägga upp bilder som hängde sig sist. Nu sitter jag på jobbet så nu blir det inga bilder idag heller.
Den härliga semestern är tyvärr slut, men det finns ju så mycket annat att se fram emot. :)
Satt en kväll på verandatrappen och filosoferade över livet på min sista semestervecka (låter allvarligt eller hur ?).
Man tänker alldeles för mycket på det man inte har kom jag fram till på min trapp i alla fall.. Det är alltid något som tagit slut (semestern tex) eller något man vill ha ( ny bil, bastu pol mm).
Min föresatts inför hösten ska bli att tänka på vad jag har och vad som kommer att hända för roligt så jag börjar med att radda upp lite här..

- Jag har ett underbart boende (syntes ju tydligt på trappen inte många har den utsikten), min älskade man, mina hästar, min underbara dotter med sambo i närheten som delar hästeriet med mig och tre underbara söner med familjer (där jag faktiskt gillar alla mina svärdöttrar det är nog inte så vanligt ), fyra underbara barnbarn, ett jobb jag trivs med, min underbara mamma som just nu är på besök och antagligen mer som jag inte kommer på nu.. hur många har det bättre säg ? :)

- Under hösten har jag att se fram emot minst en resa till Gotland och hälsa på alla där, minst två till Stockholm, ett nytt barnbarn (måste titta på lite bebikläder snart :)  ), 3 dagar Globen med nostalgitripp !! Jessi, Jag och Mia ska sitta och mysa på läktaren tillsammans och handla hästsaker som vi gjorde förr om åren när vi alla bodde i Stockholm (på Galaföreställningen blir det tjejkväll med oss tre, mamma. Ebba och Nattis också), Petri och jag ska på söktränings helg med hundarna och sedan är det nog dags för lite ledigt och julmys...

Så även om pengarna är slut, bilen är trasig (igen) och det är 46 veckor kvar till semestern så
visst är livet härligt !!!

10 kommentarer:

Petra sa...

Underbart inlägg!! härlig inställning som vi alla borde bli smittade av :)

Ska bli kul att se er lite i Stockholm i höst.

Kram Petra

Micke sa...

mmm håller med Petra , vi har alla en underbar mamma med.
Fast hon bor väldigt långt bort :(.

Men du...två besök i Stockholm får jag till....

1/ Besöka nya barnbarnet
2/ Globen

Vart kommer Micke in i detta????

:)

Mia sa...

Åh va glad jag blir! Sitter här och är så där löjligt tårögd....Håller med vart enda ord! Känner precis som du, har lite ångest över att sommaren är förbi. Men herregud tänk va härligt vi haft det!!!
Stora kramar till er!!

Jessica sa...

Kan inte annat än hålla med alla andra.... O lite rörd blir man allt;)

Ellis sa...

Säger som de andra...jätte bra skrivet man ta vara på det man har i sin närhet och inte tänka på vad man inte har..även om man ofta gör det. Kram

Marita sa...

Vi får påminna varandra emellanåt så vi inte glömmer bort :)
Micke jag skrev minst två :)och vid varje besök så är ju Micke inplanerad så var lugn :)

Micke sa...

Puhh tack då är jag lugn :)

Mia sa...

Tänk va bra vi har det som har sånt stor familj som har bra kontakt med varandra. Det finns så många som inte har någon. Så tack för att ni finns!

Jessica sa...

nu blir jag tårögd....:/

christer sa...

kul att alla ska sitta hemma framför datorn och gråta !!!